Exkursionen

Die beste Bildung findet ein gescheiter Mensch auf Reisen. (Johann Wolfgang von Goethe)

Šolsko leto 2017/2018

Ekskurzija v Salzburg

Fotografije: Eva Skale, 7. a

Šolsko leto 2016/2017

Ekskurzija na Dunaj

V soboto, 13. 5. 2017, smo se učenci višje stopnje odpravili na ekskurzijo na Dunaj. Zbrali smo se ob peti uri zjutraj na avtobusni postaji v Gorici. Naše potovanje se je začelo nekaj minut pozneje, saj smo počakali še zadnje zamudnike. 🙂 Dolga pot je vključevala tudi postanek, na katerem smo lahko pojedli zajtrk. Okoli desete ure zjutraj smo končno prispeli na željeni cilj – Dunaj. Ker nas je vreme presenetilo (začelo je deževati), smo se odločili, da si najprej ogledamo mesto, tako da smo se z avtobusom peljali skozi večje ulice. Nato smo si ogledali še Umetnostno-zgodovinski muzej, v katerem smo lahko videli veliko različnih razstav (egipčansko-orientalsko zbirko, antično zbirko, zbirko denarja, galerijo itd.). Ko se je vreme izboljšalo, smo se peš odpravili do starega mestnega jedra in do dvorca Habsburžanov. Večina učencev nas je bila začudena, ko smo videli, da konji oz. kočije prevažajo velik del obiskovalcev. Kmalu za tem smo se razšli oz. smo imeli prosti čas za kosilo in nakup kakšnega spominka. Ponovno smo se zbrali čez dobro uro in se odpravili do mogočne Stolnice sv. Štefana. Pritegnila nas je njena streha, ki je bila zgrajena iz več majhnih, raznobarvnih koščkov, ki so ustvarjali vzorec in stolnici dajali prav poseben izgled. Cerkev ni bila lepa le od zunaj, temveč tudi od znotraj.

Pot smo nato z avtobusom nadaljevali do dvorca Schönbrunn in si ogledali še najstarejši živalski vrt na svetu, ki se nahaja zraven dvorca. Meni osebno je bil to najboljši del dneva, saj sem lahko spoznavala naravo in živali še na drugačen način oz. na drugačnem kraju kot po navadi. Ko smo končali z ogledom vseh znamenitosti, smo se odpravili domov proti Gorici, kjer so nas okoli desete ure zvečer pričakali starši. Za nami je bil odlično preživet dan.

Nika Pungeršek, 9. a

Šolsko leto 2015/2016

Ekskurzija v Gradec

V soboto, 14. maja 2016, smo se učenci od 6. do 9. razreda udeležili ekskurzije v Gradec.

Zbrali smo se že zgodaj zjutraj na avtobusni postaji v Gorici. Od tod smo ob 7.00 z avtobusom krenili proti Gradcu. Med dolgo vožnjo nam je turistična vodnica povedala nekaj zanimivosti o Avstriji in mestu, v katerega smo se odpravljali. Po slabih dveh urah vožnje smo prispeli v drugo največje avstrijsko mesto in prestolnico avstrijske Štajerske, Gradec. Sprva smo si ogledali mogočno stolnico, ki jo je dal zgraditi Friderik III. Zgrajena je bila leta 1464, gradili pa so jo kar 26 let. Ob njej stoji mavzolej, v katerem je pokopan cesar Ferdinand II. Nato smo se sprehodili po mestu do vzpenjače, s katero smo se povzpeli še na Grajski grič (Schlossberg) in si ogledali mesto s ptičje perspektive. Med sestopom smo se ustavili tudi ob stolpu z uro (Uhrturm), katere posebnost je, da je minutni kazalec krajši od urnega. Po sestopu z Grajskega griča smo pot prečkali po umetnem otoku na Muri (Murinsel), ki naj bi spominjal na morsko školjko. Otok spada med modernejše arhitekturne pridobitve, in sicer iz leta 2003, ko je bil Gradec kulturna prestolnica Evrope. Pot smo nadaljevali proti mestnemu središču, kjer smo si ogledali mestno hišo (Rathaus) ter Glavni trg (Hauptplatz), sredi katerega stoji vodnjak vojvode Janeza. Sledila je ura in pol prostega čas. Učenci smo čas izkoristili za malico v McDonald’su in nakupe po bližnjih trgovinah, kjer nam je znanje nemščine prišlo še kako prav. Skupaj smo se nato odpravili do avtobusa, s katerim smo se odpeljali v dobre pol ure oddaljen Riegersburg, kjer se nahaja čokoladnica Zotter. V čokoladnici smo si najprej ogledali predstavitveni film, v katerem smo izvedeli nekaj novega o najpomembnejši sestavini čokolade – kakavu. Kakavovec uspeva v Južni Ameriki, iz njegovih semen pa pridobivamo kakav. Sledil je po mnenju večine učencev »najslajši« del našega ogleda čokoladnice – degustacija čokolade. Vsak učenec je dobil svojo žličko, s katero smo lahko v neomejenih količinah poskušali preko 170 vrst čokolad. Od 100% kakava do čokolad najrazličnejših okusov in z raznimi dodatki. Čokolado smo ob koncu ogleda lahko kupili v trgovinici, nato pa smo se sprehodili še skozi živalski vrt in pokopališče čokolade, ki se nahajata ob čokoladnici. Z želodčki polnimi odlične čokolade in utrujenimi nogami smo se usedli na avtobus in se polni prečudovitih doživetij odpravili nazaj proti Sloveniji.

Kaja Tovornik in Anja Furdi, 9. b

Šolsko leto 2014/2015

Ekskurzija v Salzburg

Četrto soboto v maju smo se ob četrti uri zjutraj odpravili na ekskurzijo v Salzburg. Vožnja je potekala v smeri proti Bavarski, z vmesnimi postanki, pri katerih smo lahko pozajtrkovali. Ob približno devetih smo prispeli v Salzburg, prestolnico avstrijske dežele Solnograške. Preden smo prišli do naše prve točke izleta, smo se sprehajali po Mozartovem mestu ter prečkali reko Salzach. Sprehodili smo se po vrtovih palače Mirabell, pri kateri smo v ozadju videli Bavarski grad. Pot smo nadaljevali do Rotovža in Kapiteljskega trga, videli Salzburško stolnico, Mozartov spomenik ter njegovo rojstno hišo. Ogledali smo si Hišo narave, kjer smo videli interaktivne razstave o dinozavrih, ledeni dobi, živalih in njihovih naravnih okoljih, razstavo kristalov, človeškega telesa ter vesolja, videli pa smo tudi akvarije in terarije s plazilci in pajkovci. V Hiši narave smo morali, po nalogi vodiča, narediti tri selfije, ki jih je med potjo nazaj domov pogledal. Ob 12.10 h smo imeli 50 min časa za kosilo v McDonaldsu in nakup originalnih Mozartovih kroglic, ki so znane po svojem modro-sivem ovitku. V rudnik soli v Halleinu smo se odpeljali z avtobusom, preden pa smo vstopili v rudnik, smo naredili skupinsko fotografijo, ki smo jo dobili za domov. V rudnik smo se peljali z rudniškim vlakom, se spuščali po drčah in ob vmesnih animacijah življenja in nastanka rudnika izvedeli veliko novega. Ob zaključku naše zadnje točke je vsak izmed nas dobil sol, ki izvira iz tega rudnika. Zatem je sledila vožnja proti Gorici pri Slivnici, kjer so nas ob deseti uri zvečer pričakali starši.

Anja Artiček, 9. a

Salzburg1

Salzburg2

→ VEČ FOTOGRAFIJ / MEHR FOTOS

Šolsko leto 2013/2014

Ekskurzija v Celovec

V soboto, 24. maja 2014, smo se učenci od 6. do 9. razreda udeležili ekskurzije v Celovec. Potovali smo s turistično agencijo Orel. Vsi učenci smo se zbrali ob 7. uri pred osnovno šolo in se polni pričakovanj odpravili na pot. V Celju se nam je pridružil še naš vodič Tadej, ki nas je takoj razveselil s sladkimi dobrotami. Pot ni bila tako dolga, vendar smo se med potjo ustavili in pojedli nekaj dobrot. Ko smo že mislili, da bomo pot nadaljevali brez težav, smo pol ure čakali pred slovensko-avstrijskim predorom Karavanke. Med celotno potjo nam je vodič povedal veliko novih stvari, ki smo si jih morali zapomniti, saj je rekel, da bomo na koncu izvedli kviz.

Ko smo končno le prišli v Celovec, smo si najprej ogledali Deželni muzej, kjer smo videli dvorano grbov, knežji kamen in deželni parlament. Prav nam je prišlo tudi naše znanje angleščine, saj nam je muzej predstavil tuj vodič. Če je naš vodič Tadej ocenil, da česa nismo razumeli, nam je pomagal s prevodi.

14Po obisku muzeja smo si ogledali še mestno jedro. Malo smo bili tudi že nestrpni, saj smo vedeli, da bomo imeli vsaj eno uro prostega časa. Tega smo se zelo veselili, čeprav smo se malo tudi bali, kako uspešno se bomo sami sporazumevali v angleščini oziroma nemščini. Strah je bil odveč, led pa hitro prebit, ko smo samostojno naročali kaj za pod zob ali pa spominke v bližnjih trgovinicah.

27 28Naša naslednja postaja je bilo veličastno Gosposvetsko polje, kjer so nekdaj ustoličevali karantanske kneze.

31 32Sledil je obisk Minimundusa, kjer smo lahko videli pomanjšane znamenitosti sveta. Posebej smo se razveselili, ko smo med njimi našli tudi slovenske znamenitosti. Videli smo Blejski grad in otok ter knjižnico NUK.

36 4457Zraven Minimundusa se nahaja tudi živalski vrt plazilcev Happ. Nekateri so bili nad obiskom le-tega navdušeni, tisti, ki se bojimo kač, pa smo bili malo manj pogumni. S svojimi strahovi pa se je potrebno soočiti in tu smo imeli priložnost premagati ta strah. Učiteljica Lilijana je bila zelo prijazna in nam je prevajala, ko nam je gospa v živalskem vrtu predstavila svet kač. Imeli smo priložnost videti največjo in najhitrejšo kačo, lahko pa smo se dotaknili tudi čisto prave kače, ki bi bila v naravnem okolju smrtno nevarna!

61 86Čeprav nas je čas že malo preganjal, smo si šli ogledat še Vrbsko jezero. Jezero je res lepo in spominja na morje in najraje bi se vrgli v vodo, saj je bilo zelo vroče. Z ogledom jezera smo zaključili našo ekskurzijo v Celovec. Naš vodič Tadej je na poti nazaj izpeljal še na začetku obljubljen kviz in največ znanja je pokazal šesti razred. Okrog pol devetih smo prispeli v Gorico pri Slivnici, kjer so nas že čakali starši. Izlet je bil super, saj smo izvedeli veliko novega, veliko pa smo se tudi družili in spoznavali drug drugega.

Daša Zeme, 8. a

90→  VEČ FOTOGRAFIJ / MEHR FOTOS

Šolsko leto 2012/2013

Ekskurzija na Dunaj

V soboto, 6. aprila 2013, smo se učenci višje stopnje udeležili strokovne ekskurzije na Dunaj. Po glavnem mestu Avstrije in obenem tudi glavnem mestu ene od devetih avstrijskih zveznih dežel  nas je popeljala turistična vodnica agencije Orel, ga. Ksenija Gorišek. Naša ekskurzija se je začela že v zgodnjih jutranjih urah, ko smo se vsi, še precej zehavi, a polni pričakovanja, ob petih zbrali pred šolo in si poiskali prostor na dvonadstropnem avtobusu. Po dolgih urah vožnje smo se najprej ustavili pri enem najpomembnejših avstrijskih kulturnih spomenikov – dvorcu Schönbrunn – ki je od leta 1860 tudi glavna turistična znamenitost Dunaja. Schönbrunn obkroža velik park, ki je v spomladanskem času poln brezhibno urejenih dreves in cvetličnih gredic. Po širokih in dolgih poteh parka smo nadaljevali pot do najstarejšega živalskega vrta na svetu, ki se nahaja poleg dvorca. Živalski vrt obsega Hišo deževnega gozda, Veliko južnoameriško areno, Hišo orangutanov, koal in slonov, terarij in akvarij. V Hiši deževnega gozda smo se sprehodili med tropskim rastlinjem in si ogledovali živali, ki so se prosto gibale med rastjem. Med hojo po kamnitih stopnicah so nad našimi glavami letale različne vrste ptic in dva albatrosa, ki sta nova pridobitev živalskega vrta. Pod mostički smo si ogledali eksotične vrste mavričnih rib in se nasmejali plavajočim vidram, ki so nas pozdravljale iz vode. Posebno doživetje pa je predstavljal temen hodnik, ki smo ga v popolni temi prečkali v družbi netopirjev, ki so prhutali med nami. Ogledali smo si tudi pingvine, leve, žirafe, koale, pande, orangutane in še mnogo drugih zanimivih živali.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 11 OLYMPUS DIGITAL CAMERA Po obisku živalskega vrta smo si panoramsko ogledali Karlovo cerkev, Umetnostno-zgodovinski in Naravoslovni muzej, opero, mestno hišo, parlament, Dvorno gledališče, univerzo in Votivno cerkev. Ustavili smo se pri zimski rezidenci Habsburžanov, dvorcu Hofburg, in nadaljevali ogled skozi staro mestno jedro, ki je polno večjih modnih butikov. Obiskali smo tudi stolnico sv. Štefana, ki je najpomembnejša gotska stavba v Avstriji. Streha cerkve je zelo barvita in zgrajena iz kar 230 000 ploščic, ki oblikujejo različne vzorce. Učenci smo se nato odpravili na težko pričakovano kosilo in si sami ogledali mestni trg. Po kosilu smo si pred mestno hišo ogledali še kolesarsko ekipo Mountainbike-Freeride, ki je na blatni progi in v zraku izvajala zanimive točke. Okoli pete ure popoldne smo se poslovili od avstrijske prestolnice in se vrnili proti Sloveniji.

Maruša Artiček, 9.b

60 9196 OLYMPUS DIGITAL CAMERA→  VEČ FOTOGRAFIJ / MEHR FOTOS

Šolsko leto 2011/2012

Ekskurzija v Gradec

V soboto, 19. maja 2012, se je kar 49 slivniških »nemcistov« (tj. učencev 7., 8. in 9. razreda, ki se učijo nemščino kot obvezni ali izbirni tuji jezik) s turističnim vodnikom Tadejem Strnadom iz turistične agencije Orel in z učiteljicami spremljevalkami na težko pričakovano ekskurzijo v Gradec. Na pot smo se odpravili ob 6.30 in po približno dveh urah vožnje smo prispeli v Riegersburg, kjer se nahaja čokoladnica Zotter. Najprej smo si ogledali predstavitveni film, v katerem nas je lastnik čokoladnice Josef Zotter popeljal v Južno Ameriko. Tam raste kakavovec, iz čigar semena kakava pridobivajo čokolado. Sledil je praktični del našega »pouka« – opremljeni z avdiovodiči in žličko za pokušanje čokolade smo se po »poti užitka« (Genussweg) podali skozi različne postaje in spoznali celoten postopek pridobivanja te sladke razvade. Na prvih postajah pretirane gneče še ni bilo, saj smo ugotovili, da je bil sam kakav preveč grenkega okusa. Ko pa je čokolada začela dobivati okus, ki nam je blizu, in bila obogatena z različnimi drugimi slastnimi dodatki, smo upočasnili tempo in si radodarno točili zmehčano čokolado ali rezali koščke čokolad različnih okusov. Čokolado, ki smo jo pokusili, smo lahko kupili v trgovinici, nato pa smo se sprehodili še skozi živalski vrt, ki se nahaja ob čokoladnici.

53 20

Polni sladkih vtisov smo se nato odpravili v drugo največje avstrijsko mesto in prestolnico avstrijske Štajerske, Gradec (Graz). Vodnik Tadej nas je popeljal skozi mestno središče, se ustavil ob vseh vidnejših znamenitostih Gradca in nas opremil z novim znanjem o le-teh. Pobliže smo spoznali graško operno hišo (Opernhaus), farno cerkev (Stadtpfarrkirche), deželno hišo (Landhaus), poslikano hišo (Gemaltes Haus ali Herzogshof), mestno hišo (Rathaus) ter Glavni trg (Hauptplatz), sredi katerega stoji vodnjak vojvode Janeza. Sledilo je nekaj prostega časa, ki ga je večina učencev izkoristila za obisk McDonald‘sa, nekaj pa se jih je odpravilo tudi po nakupih v bližnje trgovine. Prav pri nakupih so učenci lahko ugotovili, da znanje tujih jezikov pride še kako prav. Točni kot ura smo se vsi ob dogovorjeni uri zbrali na Glavnem trgu. Z vzpenjačo smo se nato povzpeli še na Grajski grič (Schlossberg) in si ogledali mesto še s ptičje perspektive. Med sestopom smo se ustavili tudi ob stolpu z uro (Uhrturm), katere posebnost je, da je minutni kazalec krajši od urnega.

99_08 99_23 99_34

Naša zadnja postojanka je bil umetni otok na Muri (Murinsel), ki naj bi spominjal na morsko školjko. Otok spada med modernejše arhitekturne pridobitve, in sicer iz leta 2003, ko je bil Gradec kulturna prestolnica Evrope. Še ena tovrstna arhitekturna pridobitev je »prijazni vesoljček« oziroma Hiša umetnosti (Kunsthaus), kjer nas je čakal avtobus za vrnitev domov. Ekskurzijo smo zaključili z osrednjo temo tega dne – čokolado namreč. 🙂 Poleg kviza, na katerem smo si za pravilni odgovor lahko prislužili le-to, smo si ogledali še film Čarli in tovarna čokolade. Učiteljice ocenjujemo ekskurzijo kot uspešno in upamo, da smo z njo pri učencih uspele vzbuditi zanimanje za germansko kulturo ter za še bolj motivirano učenje nemškega jezika. 😉